#Uppmärksamhetsekonomi

 
Allting, överallt, hela tiden

Ett vanligt sätt för nystartade teknikföretag att maximera tillgången till privatpersoners beteendedata är att erbjuda en plattform där material från en mängd olika källor samlats på en plats. Allt är åtkomligt från din dator, smartphone och padda. Du ska aldrig behöva vara utan. Om man endast ser till det låga priset och den bekväma tillgången till "allt" verkar det vara det bästa som har hänt sedan skivat bröd. [LÄS MER]

En app för det

Uppmärksamhetsekonomin är ett godtyckligt historiespecifikt paradigm. Inte det enda möjliga sättet att organisera transaktioner på utifrån våra tekniska framsteg, även om den riskerar att uppfattas så. Som en naturlag. [LÄS MER]

Vem är den här produkten alla talar om?

Om du inte betalar för produkten så är du den. Det är en snärtig tumregel, men den kan leda tankarna fel eftersom motsatsen inte är sann. Alltså: Även om du betalar för produkten kan du fortfarande vara den. Lex Netflix, Spotify m.fl. [LÄS MER]